-
Blz. 1
Programmabegroting 2026
-
Blz. 2
Programmabegroting 2026
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Algemeen
-
Blz. 5
Bestuurlijke hoofdlijn
-
Blz. 6
Op koers!
-
Blz. 7
Financiële hoofdlijn
-
Blz. 8
Inleiding
-
Blz. 9
Actualisatie meerjarenperspectief 2026-2029
-
Blz. 10
Nieuw beleid en bijstellingen op bestaand beleid
-
Blz. 11
Financieel resumé
-
Blz. 12
Infographic
-
Blz. 13
Infographic
-
Blz. 14
Leeswijzer
-
Blz. 15
Opzet van de begroting
-
Blz. 16
Autorisatie door de Raad op programmaniveau
-
Blz. 17
Programmaopbouw
-
Blz. 18
Programma 0 | Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 19
Inleiding
-
Blz. 20
Bronnen
-
Blz. 21
Doelstellingen
-
Blz. 22
0.01 Veldhoven profileert zich als een zelfbewuste gemeente met een eigen identiteit.
-
Blz. 23
0.01.01 We werken aan beleid voor onze regionale positionering.
-
Blz. 24
0.01.02 We versterken onze strategische slagkracht.
-
Blz. 25
0.01.03 We werken aan de branding van Veldhoven.
-
Blz. 26
0.02 Ontwikkeling van een samenhangend communicatie- en participatiebeleid
-
Blz. 27
0.02.01 We leggen richtlijnen voor interne en externe communicatie vast.
-
Blz. 28
0.03 Integratie en ondersteuning van participatie in programma's en projecten
-
Blz. 29
0.03.01. We integreren participatie in alle externe programma’s en projecten
-
Blz. 30
0.03.02. We geven continue participatie een plek in onze processen.
-
Blz. 31
0.04 De gemeentelijke organisatie is flexibel, gezond en slagvaardig
-
Blz. 32
0.04.01 We faciliteren leren en ontwikkelen
-
Blz. 33
0.04.02 We evalueren de huidige organisatiestructuur
-
Blz. 34
0.04.03 We dragen zorg voor onze medewerkers, zodat iedereen op een fijne manier kan werken
-
Blz. 35
0.04.04 We stellen een nieuwe (wettelijke) regeling op voor reiskosten woon- en werkverkeer.
-
Blz. 36
0.05 Onze dienstverlening is toegankelijk en passend
-
Blz. 37
0.05.01 We voeren het meerjarige uitvoeringsprogramma Dienstverlening uit.
-
Blz. 38
0.05.02 We monitoren continu de klanttevredenheid van de website en balie.
-
Blz. 39
0.05.03 We voeren het tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid uit.
-
Blz. 40
0.05.04 We gaan verder met de acties en projecten uit het verbeterplan voor de telefonische bereikbaarheid.
-
Blz. 41
0.05.05 We werken aan en met een kanalenstrategie.
-
Blz. 42
0.05.06. We optimaliseren het proces Melding Openbare Ruimte
-
Blz. 43
0.06 We zijn een innovatieve, data-gedreven en digitaal vaardige organisatie met een toekomstbestendig, veilig en toegankelijk IT- en informatielandschap.
-
Blz. 44
0.06.01 We stellen in 2026 een informatiebeleidsplan 2026-2030 op.
-
Blz. 45
0.06.02 We stellen vanaf 2026 een jaarlijkse ‘IT (Informatietechnologie) & IV (Informatievoorziening) -volwassenheidsrapportage’ op.
-
Blz. 46
0.06.03 We ronden jaarlijks minimaal drie innovatieve pilots af.
-
Blz. 47
0.06.04 We toetsen en verhogen daar waar nodig de digitale-vaardighedenscore van alle medewerkers en raadsleden.
-
Blz. 48
0.07 Het financieel beleid van de gemeente is op orde
-
Blz. 49
0.07.01 Voldoen aan repressief toezicht van de provincie
-
Blz. 50
Meetindicatoren
-
Blz. 51
Verbonden partijen
-
Blz. 52
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 53
Bijstelling bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 54
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 55
Overhead
-
Blz. 56
Geraamd bedrag voor onvoorzien
-
Blz. 57
Overzicht vennootschapsbelasting
-
Blz. 58
Programma 1 | Veiligheid
-
Blz. 59
Inleiding
-
Blz. 60
Bronnen
-
Blz. 61
Doelstellingen
-
Blz. 62
1.01 Bijdrage aan het veiligheidsgevoel en -beleving van onze inwoners.
-
Blz. 63
1.01.01 Uitvoering geven aan het uitvoeringsplan veiligheid 2025-2026
-
Blz. 64
1.01.02 Buurtpreventie en wijkgericht werken blijvend doorontwikkelen met (keten)partners en vanuit de gemeente ondersteunen, waar noodzakelijk.
-
Blz. 65
1.01.03 Doorontwikkelen van branche-keurmerken op het vlak van veilig uitgaan, veilig sporten, veilige winkelgebieden en veilige bedrijventerreinen.
-
Blz. 66
1.01.04 Ontwikkelen en inzetten van (trend)analyse op het gebied van veiligheid, ter bevordering van de veiligheidsbeleving in Veldhoven.
-
Blz. 67
1.02 Het voorkomen en verminderen van veel voorkomende criminaliteit met aandacht voor verschillende (kwetsbare) doelgroepen.
-
Blz. 68
1.02.01 Gerichte activiteiten ontwikkelen en inzetten ter bevordering van de weerbaarheid van inwoners, ondernemers en organisaties en het kunnen signaleren van veel voorkomende criminaliteit.
-
Blz. 69
1.02.02 Bij strafrechtelijke overtredingen ook kijken of bestuurlijke maatregelen gepast en/of nodig zijn.
-
Blz. 70
1.03 Het voorkomen, verstoren en stoppen van ondermijnende criminaliteit.
-
Blz. 71
1.03.01 Inzetten van informatie en datagedreven werken om de aanpak van ondermijning te versterken.
-
Blz. 72
1.03.02 Inzetten op vroegsignalering ter voorkoming van jonge aanwas.
-
Blz. 73
1.03.03 Het creëren van een gezamenlijke aanpak op doorgroeiers en (potentiële) probleemlocaties.
-
Blz. 74
1.03.04 Ontwikkelen en uitrollen van een opleidingsplan voor interne en externe partners ter bevordering van kennis en expertise rondom ondermijning.
-
Blz. 75
1.03.05 Aandachtsgebieden in kaart brengen op het vlak van ondermijning en hier gerichte acties op uitvoeren.
-
Blz. 76
1.03.06 We onderzoeken de mogelijkheden om bestuurlijk afpakken in te zetten.
-
Blz. 77
1.04 De impact van complexe zorg- en veiligheidsproblematieken zo beperkt mogelijk houden voor de samenleving.
-
Blz. 78
1.04.01 Gemeente Veldhoven heeft in 2026 alle netwerkstructuren ingericht en werkt volgens afgesproken werkwijzen op zowel groepsniveau, als individueel niveau aan casuïstiek omtrent jeugd, zorg & veiligheid, maatschappelijke onrust, familienetwerken
-
Blz. 79
1.04.02 Meldroutes en meldpunten onder de aandacht brengen/houden en terugkoppelen aan melders wat met meldingen wordt/is gedaan.
-
Blz. 80
1.04.03 We werken volgens de bedoeling en passen maatwerk toe, waar mogelijk.
-
Blz. 81
1.05 We zorgen voor een veilige fysieke leefomgeving.
-
Blz. 82
1.05.01 Het (door)ontwikkelen en het paraat houden van de gemeentelijke crisisorganisatie.
-
Blz. 83
1.05.02 Samen met de 21 gemeenten binnen de VRBZO sturen we actief op een veilige fysieke leefomgeving voor inwoners van Veldhoven.
-
Blz. 84
Meetindicatoren
-
Blz. 85
Verbonden partijen
-
Blz. 86
Wat gaat dat kosten?
-
Blz. 87
Bijstelling bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 88
Programma 2 | Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 89
Inleiding
-
Blz. 90
Bronnen
-
Blz. 91
Doelstellingen
-
Blz. 92
2.01 Inwoners, werknemers en bezoekers verplaatsen zich vaker te voet, met de fiets, met het openbaar vervoer of met deelmobiliteit.
-
Blz. 93
2.01.01 Opstarten van de aanleg fietsverbinding Veldhoven west
-
Blz. 94
2.01.02 Regionale fietsverbinding F67 uitwerken
-
Blz. 95
2.01.03 Invoeren 30 km- zone Zeelst
-
Blz. 96
2.01.04 We werken aan de HOV4 verbinding
-
Blz. 97
2.02 Verbeteren bereikbaarheid bedrijventereinen
-
Blz. 98
2.02.01 Onderzoeken bereikbaarheid Habraken
-
Blz. 99
2.02.02 Onderzoeken ontsluiting Heerseweg, Run 7000/8000
-
Blz. 100
2.03 Het wegennetwerk sluit aan bij de fysieke leefomgeving.
-
Blz. 101
2.03.01 Monitoren van het fietsgebruik in Veldhoven
-
Blz. 102
2.04 De gemeentelijke infrastructuur blijft op een voldoende kwaliteitsniveau.
-
Blz. 103
2.04.01 We voeren visuele weginspecties uit.
-
Blz. 104
2.04.02 We verminderen storingen in de openbare verlichting
-
Blz. 105
2.04.03 We voeren het onderhoud uit op het afgesproken kwaliteitsniveau.
-
Blz. 106
2.04.04 Voorzien in de laadbehoefte van elektrische voertuigen
-
Blz. 107
2.05 We streven naar een betere verkeersveiligheid
-
Blz. 108
2.05.01 We monitoren de verkeersongevallen in Veldhoven
-
Blz. 109
2.05.02 We voeren 5 bewustwordingsacties uit.
-
Blz. 110
Meetindicatoren
-
Blz. 111
Wat gaat dat kosten?
-
Blz. 112
Bijstellingen bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 113
Programma 3 | Economie
-
Blz. 114
Inleiding
-
Blz. 115
Bronnen
-
Blz. 116
Doelstellingen
-
Blz. 117
3.01 Samen werken aan een aantrekkelijk vestigingsklimaat
-
Blz. 118
3.01.01 We voeren samen met Brainport Development en onze partners de afspraken gemaakt in de Strategische Agenda uit
-
Blz. 119
3.01.02 Samen met onze partners zorgen we ervoor dat talent beschikbaar is en verbonden blijft aan onze regio
-
Blz. 120
3.01.03 We participeren actief in netwerk- en ondernemersorganisaties en onderhouden het accountmanagement richting bedrijven
-
Blz. 121
3.01.04 We meten de waardering van ons ondernemersklimaat en gaan aan de slag met de aanbevelingen
-
Blz. 122
3.02 Het aanbod van werklocaties sluit aan bij de huidige en toekomstige behoefte
-
Blz. 123
3.02.01 We brengen Habraken in gereedheid voor uitgifte
-
Blz. 124
3.02.02 We stellen Masterplannen en uitvoeringsplannen op voor De Run
-
Blz. 125
3.02.03 We gaan adaptief programmeren en actief aan de slag met de regionale Uitvoeringsagenda Werklocaties regionale visie Werklocaties
-
Blz. 126
3.02.04 We nemen deel aan de regionale aanpak voor het opzetten van energiehubs op De Run en Habraken
-
Blz. 127
3.03 Onze (centrum)gebieden zijn compact, compleet en comfortabel en sluiten aan bij de huidige en toekomstige behoefte
-
Blz. 128
3.03.01 We maken het Citycentrum het kloppend hart van Veldhoven
-
Blz. 129
Meetindicatoren
-
Blz. 130
Verbonden partijen
-
Blz. 131
Subsidies in dit programma
-
Blz. 132
Wat gaat dat kosten?
-
Blz. 133
Bijstellingen bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 134
Programma 4 | Onderwijs
-
Blz. 135
Inleiding
-
Blz. 136
Bronnen
-
Blz. 137
Doelstellingen
-
Blz. 138
4.01 Leerlingen kunnen dicht bij huis onderwijs volgen
-
Blz. 139
4.01.01 Uitvoeren van het Integraal Huisvestingsplan Onderwijs (IHP)
-
Blz. 140
4.01.02 Beschikbaar stellen van adequaat leerlingenvervoer
-
Blz. 141
4.02 Voorkomen van ongeoorloofd schoolverzuim
-
Blz. 142
4.02.01 Tegengaan van absoluut-, relatief- en overig schoolverzuim
-
Blz. 143
4.02.02 Voorkomen van voortijdig schoolverlaten
-
Blz. 144
4.03 Bevorderen van de ontwikkelkansen van alle jeugd
-
Blz. 145
4.03.01 We stimuleren de talentontwikkeling van de jeugd
-
Blz. 146
4.03.02 We zetten in op het voorkomen van (taal)achterstand bij peuters
-
Blz. 147
4.03.03 Inzetten op voldoende onderwijscapaciteit voor nieuwkomers
-
Blz. 148
4.04 Vergroten van de basisvaardigheden van volwassenen
-
Blz. 149
4.04.01 Bewustzijn vergroten rondom laaggeletterdheid
-
Blz. 150
Meetindicatoren
-
Blz. 151
Wat gaat dat kosten?
-
Blz. 152
Bijstellingen bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 153
Programma 5 | Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 154
Inleiding
-
Blz. 155
Bronnen
-
Blz. 156
Doelstellingen
-
Blz. 157
5.01 Beschikbaar stellen van sport-, beweeg- en cultuuraanbod
-
Blz. 158
5.01.01 Versterking van het veilig sportklimaat.
-
Blz. 159
5.01.02 We faciliteren en versterken het cultureel aanbod.
-
Blz. 160
5.01.03 Uitvoeren van het Integraal Huisvestingsplan Sport (IHP)
-
Blz. 161
5.01.04 Opleveren URBAN voorziening
-
Blz. 162
5.02 Deelname aan sport en cultuur
-
Blz. 163
5.02.01 We voeren het uitvoeringsplan 'Cultuur Verbindt Veldhoven 2025-2027' uit
-
Blz. 164
5.02.02 We voeren het uitvoeringsprogramma 'Veldhoven Beweegt! 3.0' uit
-
Blz. 165
5.03 Behouden van historisch erfgoed
-
Blz. 166
5.03.01 Aanwijzen van 10 gemeentelijke monumenten
-
Blz. 167
5.03.02 Uitvoeren van het erfgoedbeleid
-
Blz. 168
5.04 Bevorderen van een duurzame en natuurvriendelijke leefomgeving.
-
Blz. 169
5.04.01 We voeren het onderhoud uit op afgesproken kwaliteitsniveau
-
Blz. 170
5.04.02 We voeren acties uit om biodiversiteit in stand te houden en uit te breiden
-
Blz. 171
5.04.03 We bestrijden explosief woekerende exotische planten, plagen en ziekten
-
Blz. 172
5.04.04 We faciliteren een kinderboerderij die openbaar toegankelijk is voor het publiek
-
Blz. 173
Meetindicatoren
-
Blz. 174
Subsidies in dit programma
-
Blz. 175
Wat gaat dat kosten?
-
Blz. 176
Bijstellingen bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 177
Programma 6 | Sociaal Domein
-
Blz. 178
Inleiding
-
Blz. 179
Bronnen
-
Blz. 180
Doelstellingen
-
Blz. 181
6.01 Versterken van de sociale basis
-
Blz. 182
6.01.01 We geven vervolg aan het programma Uitvoeringsagenda sociaal maatschappelijke ontwikkeling 2025-2026
-
Blz. 183
6.01.02 We subsidieren organisaties in de sociale basis
-
Blz. 184
6.02 Versterken van de sociale samenhang in buurten en wijken
-
Blz. 185
6.02.01 We werken wijkgericht en integraal samen op basis van gebiedsprofielen
-
Blz. 186
6.02.02 We versterken sociale netwerken in de wijken
-
Blz. 187
6.02.03 We investeren in de kwaliteit van ontmoetingsplekken in de wijken
-
Blz. 188
6.03 Bevorderen van zelfredzaamheid en maatschappelijke deelname
-
Blz. 189
6.03.01 We bieden maatwerkvoorzieningen in maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 190
6.03.02 We zetten in op het innoveren en ontwikkelen van collectieve voorzieningen
-
Blz. 191
6.03.03 We stimuleren de beweging van beschermd wonen naar beschermd thuis
-
Blz. 192
6.03.04 We maken passend lokaal beleid voor maatschappelijke opvang
-
Blz. 193
6.03.05 We treffen maatregelen om de continuïteit van maatschappelijke ondersteuning te waarborgen
-
Blz. 194
6.04 Bevorderen inclusieve samenleving
-
Blz. 195
6.04.01 We geven uitvoering aan de inclusieagenda.
-
Blz. 196
6.05 Bevorderen optimale opgroeikansen voor jeugdigen
-
Blz. 197
6.05.01 We geven vervolg aan het Uitvoeringsplan Focus op alle Jeugd 2024 - 2025
-
Blz. 198
6.05.02 We bieden passende en tijdige jeugdhulp aan jeugdigen, waarbij we inzetten op een daling van het aantal kinderen in, en de duur van de jeugdhulp
-
Blz. 199
6.05.03 We implementeren van de Landelijke Hervormingsagenda Jeugd
-
Blz. 200
6.06 Bestrijden van armoede en bieden van bestaanszekerheid
-
Blz. 201
6.06.01 We vinden en ondersteunen inwoners met beginnende betaalproblemen
-
Blz. 202
6.06.02 We vergroten het bereik van de minimaregelingen
-
Blz. 203
6.06.03 We voeren de armoedeagenda uit
-
Blz. 204
6.06.04 We begeleiden inwoners met een uitkering naar betaald werk
-
Blz. 205
6.07 Vergroten integratie internationale inwoners
-
Blz. 206
6.07.01 We ondersteunen inburgeraars bij hun inburgeringstraject
-
Blz. 207
6.07.02 We ontwikkelen beleid gericht op de integratie van internationals en nieuwkomers
-
Blz. 208
Meetindicatoren
-
Blz. 209
Verbonden partijen
-
Blz. 210
Subsidies in dit programma
-
Blz. 211
Wat gaat dat kosten?
-
Blz. 212
Bijstellingen bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 213
Programma 7 | Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 214
Inleiding
-
Blz. 215
Bronnen
-
Blz. 216
Doelstellingen
-
Blz. 217
7.01 Het bevorderen van positieve gezondheid
-
Blz. 218
7.01.01. We bereiden het nieuwe gezondheidsbeleid voor op basis van positieve gezondheid
-
Blz. 219
7.01.02. We zetten in op initiatieven die brede welvaart en veerkrachtige gemeenschappen versterken
-
Blz. 220
7.01.03. Uitvoering geven aan het Integraal Zorgakkoord en het Gezond en Actief Leven Akkoord
-
Blz. 221
7.02 We voeren het onderhoud aan de gemeentelijke riolering uit op het afgesproken niveau
-
Blz. 222
7.02.01 We voeren het onderhoud aan de gemeentelijke riolering uit op afgesproken kwaliteitsniveau.
-
Blz. 223
7.03 Afname van de hoeveelheid restafval en het steeds opnieuw gebruiken van grondstoffen.
-
Blz. 224
7.03.01 Actualiseren van het afvalbeleid
-
Blz. 225
7.04 We zetten in op een toekomstgerichte, groene en gezonde leefomgeving
-
Blz. 226
7.04.01 We ontwikkelen beleid voor een groene en klimaatbestendige leefomgeving
-
Blz. 227
7.04.02 We nemen maatregelen voor een klimaatbestendige leefomgeving
-
Blz. 228
7.04.03 We ontwikkelen (milieu)beleid voor een schone, gezonde en veilige leefomgeving
-
Blz. 229
7.04.04 We werken aan een goede luchtkwaliteit
-
Blz. 230
7.04.05 We werken samen om de milieubelasting van Luchthaven Eindhoven te verminderen
-
Blz. 231
7.05 We verkleinen de ecologische voetafdruk door energie en materialen
-
Blz. 232
7.05.01 Uitvoeringsprogramma Energietransitie
-
Blz. 233
7.05.02 We verkennen het thema Circulair
-
Blz. 234
7.06 De begraafplaats onderhouden om kwaliteit en beschikbaarheid van rustplaatsen te waarborgen.
-
Blz. 235
7.07.01 We onderhouden de begraafplaats op afgesproken kwaliteitsniveau om de beschikbaarheid en kwaliteit van rustplaatsen te waarborgen.
-
Blz. 236
Meetindicatoren
-
Blz. 237
Verbonden partijen
-
Blz. 238
Subsidies in programma
-
Blz. 239
Wat gaat dat kosten?
-
Blz. 240
Bijstellingen bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 241
Programma 8 | Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
-
Blz. 242
Inleiding
-
Blz. 243
Bronnen
-
Blz. 244
Doelstellingen
-
Blz. 245
8.01 De woningvoorraad sluit aan bij de huidige en toekomstige behoefte
-
Blz. 246
8.01.01 Implementatie Woon(zorg)visie
-
Blz. 247
8.01.02 Opstellen volkshuisvestingsprogramma
-
Blz. 248
8.01.03 Uitvoeren woningbouwversnelling
-
Blz. 249
8.01.04 Voorbereiden implementatie concept-wet Versterking Regie Volkshuisvesting
-
Blz. 250
8.01.05 Regionale samenwerking wonen (en zorg)
-
Blz. 251
8.02 Nieuwe stedelijke woon- en werkmilieus creëren
-
Blz. 252
8.02.01 Het omgevingsplan verder vullen
-
Blz. 253
8.02.02 De gebiedstypes uit de omgevingsvisie uitwerken
-
Blz. 254
8.02.03 Voldoende ruimte bieden voor groei en vestiging van voorzieningen
-
Blz. 255
8.03 De dienstverlening en beheersing van onze processen en producten blijft op peil
-
Blz. 256
8.03.01 Dienstverlening zichtbaar maken
-
Blz. 257
8.03.02 Opstellen locatiebeleid voor evenementen
-
Blz. 258
Meetindicatoren
-
Blz. 259
Verbonden partijen
-
Blz. 260
Wat gaat dat kosten?
-
Blz. 261
Bijstellingen bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 262
Paragrafen
-
Blz. 263
Lokale heffingen
-
Blz. 264
Inleiding
-
Blz. 265
1. Onroerendezaakbelasting
-
Blz. 266
2. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 267
3. Rioolheffing
-
Blz. 268
4. Hondenbelasting
-
Blz. 269
5. Begraafrechten
-
Blz. 270
6. Marktgelden
-
Blz. 271
7. Toeristenbelasting
-
Blz. 272
8. Tarieven dienstverlening aan derden
-
Blz. 273
9. Reclamebelasting Veldhoven-Dorp
-
Blz. 274
10. Bedrijveninvesteringszone Citycentrum Veldhoven
-
Blz. 275
11. Leges
-
Blz. 276
12. Parkeerbelasting
-
Blz. 277
13. Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 278
14. Woonlasten gemiddeld gezin
-
Blz. 279
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 280
Inleiding
-
Blz. 281
Risico’s
-
Blz. 282
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 283
Weerstandsvermogen
-
Blz. 284
Ontwikkelingen
-
Blz. 285
Kengetallen
-
Blz. 286
Bronnen
-
Blz. 287
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 288
Algemeen
-
Blz. 289
Wegen
-
Blz. 290
Openbaar groen
-
Blz. 291
Bomen
-
Blz. 292
Speelvoorzieningen
-
Blz. 293
Openbare verlichting
-
Blz. 294
Riolering en Stedelijk water
-
Blz. 295
Verkeersregelinstallaties (VRI’s)
-
Blz. 296
Civieltechnische kunstwerken
-
Blz. 297
Gebouwen
-
Blz. 298
Financiering
-
Blz. 299
Uitgangspunten treasurybeleid
-
Blz. 300
Vermogenspositie
-
Blz. 301
Treasury acties 2025
-
Blz. 302
Leningenportefeuille
-
Blz. 303
Taakveld treasury
-
Blz. 304
Algemeen
-
Blz. 305
Kasgeldlimiet
-
Blz. 306
Renterisiconorm
-
Blz. 307
Overige financieringsrisico’s
-
Blz. 308
Bedrijfsvoering
-
Blz. 309
Inleiding
-
Blz. 310
Personeel
-
Blz. 311
Informatievoorziening
-
Blz. 312
Organisatie
-
Blz. 313
Financiën
-
Blz. 314
Administratieve organisatie & interne beheersing
-
Blz. 315
Communicatie
-
Blz. 316
Huisvesting & Facilitaire zaken
-
Blz. 317
Bedrijfsvoeringskosten
-
Blz. 318
Verbonden partijen
-
Blz. 319
Inleiding
-
Blz. 320
Wettelijk kader
-
Blz. 321
Ontwikkelingen
-
Blz. 322
Bijdragen aan verbonden partijen
-
Blz. 323
Bronnen
-
Blz. 324
Grondbeleid
-
Blz. 325
1. Inleiding
-
Blz. 326
2. Gemeentelijke grondprijzen
-
Blz. 327
3. Projecten gebiedsontwikkeling
-
Blz. 328
4. Beheer gemeentelijke gronden en panden (kapitaalgoederen)
-
Blz. 329
5. Gemeentelijk kostenverhaal en financiële bijdragen
-
Blz. 330
6. Richtlijnen en aanbevelingen van de Commissie besluit begroting en verantwoording (BBV)
-
Blz. 331
7. Scenarioanalyse
-
Blz. 332
Wet open overheid
-
Blz. 333
Inleiding
-
Blz. 334
Brede welvaart - duurzaamheid
-
Blz. 335
Inleiding
-
Blz. 336
Algemeen
-
Blz. 337
Sociale parameters
-
Blz. 338
Economische parameters
-
Blz. 339
Ecologische parameters
-
Blz. 340
Borging en monitoring
-
Blz. 341
Financiële begroting
-
Blz. 342
Kerngegevens
-
Blz. 343
Sociaal
-
Blz. 344
Fysiek
-
Blz. 345
Financieel
-
Blz. 346
Overzicht baten en lasten en de toelichting
-
Blz. 347
Inleiding
-
Blz. 348
Overzicht baten en lasten per programma (exclusief mutaties reserves)
-
Blz. 349
Overzicht van de algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 350
Overzicht van de kosten van overhead
-
Blz. 351
Bedrag voor de heffing voor de vennootschapsbelasting
-
Blz. 352
Bedrag voor onvoorzien
-
Blz. 353
Overzicht mutaties in reserves per programma
-
Blz. 354
Resultaat
-
Blz. 355
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 356
Overzicht van de beoogde structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 357
Structureel begrotingssaldo
-
Blz. 358
Uiteenzetting financiële positie
-
Blz. 359
Inleiding
-
Blz. 360
Raming van de financiële gevolgen van bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 361
Jaarlijks terugkerende arbeidskosten
-
Blz. 362
Investeringen
-
Blz. 363
Stand en verloop van de reserves
-
Blz. 364
Stand en verloop van de voorzieningen
-
Blz. 365
EMU-saldo
-
Blz. 366
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 367
Baten en lasten per taakveld
-
Blz. 368
Baten en lasten begroting 2025-2028
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap