1. Blz. 1 Rekening 2022
    1. Blz. 2 Jaarstukken 2022
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Algemeen
        1. Blz. 5 Bestuurlijke hoofdlijn
          1. Blz. 6 Inleiding
        2. Blz. 7 Financiële hoofdlijn
          1. Blz. 8 Samenvatting van het jaarverslag en de jaarrekening
        3. Blz. 9 Kerngegevens
          1. Blz. 10 Sociaal
          2. Blz. 11 Fysiek
          3. Blz. 12 Financieel
        4. Blz. 13 Leeswijzer
          1. Blz. 14 Opzet van de jaarstukken
          2. Blz. 15 Autorisatie door de raad op programmaniveau
          3. Blz. 16 Leeswijzer programma
      2. Blz. 17 Programma 0 | Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 18 Hoofdkader
        2. Blz. 19 Wat hebben we bereikt?
        3. Blz. 20 Doelstellingen
          1. Blz. 21 0.1 Samenspraak
            1. Blz. 22 0.1.1 De tijdelijke kaders burgerparticipatie worden geëvalueerd en omgezet in een definitief participatiebeleid binnen de kaders van de omgevingswet.
            2. Blz. 23 0.1.2 De kaders voor samenspraak in brede zin worden opnieuw tegen het licht gehouden.
            3. Blz. 24 0.1.3 De raad benoemt in de begroting maximaal vijf belangrijke thema’s/projecten/onderwerpen waar de komende jaren samenspraak met de omgeving over plaats moet vinden.
            4. Blz. 25 0.1.4 Ieder samenspraakproces wordt geëvalueerd aan de hand van criteria. De criteria moeten als voldoende worden beoordeeld.
          2. Blz. 26 0.2 Toegankelijkheid van informatie
            1. Blz. 27 0.2.1 Rapportcijfer = 7,5 voor de klanttevredenheid balie
            2. Blz. 28 0.2.2 Rapportcijfer = 6,5 voor de klanttevredenheid website
          3. Blz. 29 0.3 Meldingen
            1. Blz. 30 0.3.1 Rapportcijfer = 6,5 op de gemeten onderdelen van het meldingenproces
          4. Blz. 31 0.4 Woonlasten
            1. Blz. 32 0.4.1 Ons uitgangspunt is dat de woonlasten in Veldhoven tot de laagste 25% van alle Nederlandse gemeenten blijven behoren.
          5. Blz. 33 0.5 Formatie, bezetting, apparaatskosten externe inhuur, overhead
            1. Blz. 34 0.5.1 Formatie (2022: 7,3 Fte per 1.000 inwoners)
            2. Blz. 35 0.5.2 Bezetting (2022: 7,3 Fte per 1.000 inwoners)
            3. Blz. 36 0.5.3 Apparaatskosten (2022: € 772 per inwoner)
            4. Blz. 37 0.5.4 Externe inhuur (2022: 5,3% van totale loonsom + totale kosten inhuur externen)
            5. Blz. 38 0.5.5 Overhead (2022: 8,2% van totale lasten)
        4. Blz. 39 Wat hebben we daarvoor gedaan?
        5. Blz. 40 Wat heeft dat gekost?
        6. Blz. 41 Overzicht investeringen
        7. Blz. 42 Financiele tabellen
      3. Blz. 43 Programma 1 | Veiligheid
        1. Blz. 44 Hoofdkader
        2. Blz. 45 Wat hebben we bereikt?
        3. Blz. 46 Doelstellingen
          1. Blz. 47 1.1 High Impact Crimes/incidenten
            1. Blz. 48 1.1.1 Woninginbraken: Aantal pogingen en voltooide woninginbraken met 10% verminderen t.o.v. 2020
            2. Blz. 49 1.1.2 Geweld: Daling aantal geweldsmisdrijven met 10% t.o.v. 2020
            3. Blz. 50 1.1.3 Winkeldiefstallen: Daling van het aantal winkeldiefstallen met 10% t.o.v. 2020
            4. Blz. 51 1.1.4 Vernielingen/beschadigingen: daling van het aantal vernielingen en beschadigingen in de openbare ruimte met 10% t.o.v. 2020
          2. Blz. 52 1.2 Personen met verward gedrag
            1. Blz. 53 1.2.1 Het aantal veiligheidsincidenten door personen met verward gedrag in samenwerking terugdringen met 5% t.o.v. 2020
          3. Blz. 54 1.3 Problematische jeugd(groepen)
            1. Blz. 55 1.3.1 Aantal incidenten jeugdoverlast met 10% verminderen t.o.v. 2020
            2. Blz. 56 1.3.2 Wij streven naar het aantal criminele jeugdgroepen tot nul terug te dringen
            3. Blz. 57 1.3.3 Monitoren en anticiperen op het aantal verwijzingen Halt
            4. Blz. 58 1.3.4 Wij streven naar het aantal harde kern jongeren tot nul terug te dringen
        4. Blz. 59 Wat hebben we daarvoor gedaan?
        5. Blz. 60 Wat heeft dat gekost?
      4. Blz. 61 Programma 2 | Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 62 Hoofdkader
        2. Blz. 63 Wat hebben we bereikt?
        3. Blz. 64 Doelstellingen
          1. Blz. 65 2.1 Fietsgebruik woon-werk
            1. Blz. 66 2.1.1 Stimuleren door goede verbinding tussen bedrijventerreinen Run en High Tech Campus (slowlane). Realisatie in 2022.
          2. Blz. 67 2.2 Kruising Nieuwstraat-Kromstraat
            1. Blz. 68 2.2.1 Definitief besluit aanpak verkeerssituatie na realisatie aansluiting A67. Mogelijke uitvoering maatregelen in 2022/2023.
          3. Blz. 69 2.3 Doorstroming Kempenbaan (Oost en West)
            1. Blz. 70 2.3.1 West: De nieuwe aansluiting en Kempenbaan zijn opengesteld voor verkeer.
            2. Blz. 71 2.3.2 Oost: Ontwerpfase wordt afgerond en de realisatie wordt gestart.
          4. Blz. 72 2.4 Parkeren Citycentrum
            1. Blz. 73 2.4.1 Herijken betaald parkeren om te komen tot een aantrekkelijker winkelklimaat en ter voorkoming leegstand.
          5. Blz. 74 2.5 Eindhoven Airport
            1. Blz. 75 2.5.1 De aanbevelingen uit de Proefcasus worden, samen met betrokken partijen, uitgevoerd.
          6. Blz. 76 2.6 Inzicht in verkeersongevallen
            1. Blz. 77 2.6.1 Aantal ongevallen met letsel (voertuig en fiets) (BBV)
            2. Blz. 78 2.6.2 Aantal ongevallen materieel (voertuig en fiets) (BBV)
            3. Blz. 79 2.6.3 Aantal dodelijke ongevallen (voertuig en fiets) (BBV)
        4. Blz. 80 Wat hebben we daarvoor gedaan?
        5. Blz. 81 Wat heeft dat gekost?
        6. Blz. 82 Overzicht investeringen
      5. Blz. 83 Programma 3 | Economie
        1. Blz. 84 Hoofdkader
        2. Blz. 85 Wat hebben we bereikt?
        3. Blz. 86 Doelstellingen
          1. Blz. 87 3.1 Ondernemersimago
            1. Blz. 88 3.1.1 Ondernemers waarderen ons ondernemersklimaat met minstens een 7.
            2. Blz. 89 3.1.2 In 2022 nemen we, net als in 2021 weer deel aan het landelijke onderzoek ‘de MKB vriendelijkste gemeente’ georganiseerd door MKB Nederland.
          2. Blz. 90 3.2 Bedrijventerreinen
            1. Blz. 91 3.2.1 De Run is aantrekkelijk voor high tech (maak-)industrie en (innovatieve) health. Er wordt actief ingezet op omvorming van het bestaande terrein naar een innovatief werklandschap.
            2. Blz. 92 3.2.2 Habraken ontwikkelt zich tot een aantrekkelijk circulair bedrijventerrein. Hiervoor wordt een omgevingsplan opgesteld.
          3. Blz. 93 3.3 Citycentrum
            1. Blz. 94 3.3.1 Het Citycentrum ontwikkelt zich tot een bruisend en toekomstbestendig hart van Veldhoven.
          4. Blz. 95 3.4 Werkgelegenheid
            1. Blz. 96 3.4.1 Arbeid is zo min mogelijk een beperkende factor voor ontwikkeling van het bedrijfsleven in Veldhoven.
        4. Blz. 97 Wat hebben we daarvoor gedaan?
        5. Blz. 98 Wat heeft dat gekost?
        6. Blz. 99 Overzicht investeringen
      6. Blz. 100 Programma 4 | Onderwijs
        1. Blz. 101 Hoofdkader
        2. Blz. 102 Wat hebben we bereikt?
        3. Blz. 103 Doelstellingen
          1. Blz. 104 4.1 Huisvesting onderwijs
            1. Blz. 105 4.1.1 Er wordt uitvoering gegeven aan het vastgestelde IHP, door het opstellen en uitvoeren van afzonderlijke projectplannen.
          2. Blz. 106 4.2 Uitvoering integrale kadernota jeugd “Focus op alle jeugd”
            1. Blz. 107 4.2.1 Samen met de partners binnen het jeugdbeleid wordt de  uitvoering van de nota opgepakt.
          3. Blz. 108 4.3 Taalverwerving/beheersing
            1. Blz. 109 4.3.1 Nadrukkelijke aandacht voor achterstandsleerlingen. We streven een doelgroepbereik na van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)hoger dan 90%.
            2. Blz. 110 4.3.2  Sturing op taalverwerving/beheersing van (nieuwe) Veldhovenaren.
          4. Blz. 111 4.4 Terugdringen absoluut schoolverzuim
            1. Blz. 112 4.4.1 Veldhoven voert actief beleid om absoluut schoolverzuim zoveel mogelijk terug te dringen.
          5. Blz. 113 4.5 Terugdringen relatief schoolverzuim
            1. Blz. 114 4.5.1 Veldhoven voert actief beleid om relatief schoolverzuim zoveel mogelijk terug te dringen.
          6. Blz. 115 4.6 Voorkomen vroegtijdig schoolverlaten
            1. Blz. 116 4.6.1 Veldhoven voert actief beleid om vroegtijdig schoolverlaten te voorkomen.
        4. Blz. 117 Wat hebben we daarvoor gedaan?
        5. Blz. 118 Wat heeft dat gekost?
        6. Blz. 119 Overzicht investeringen
      7. Blz. 120 Programma 5 | Sport, cultuur en recreatie
        1. Blz. 121 Hoofdkader
        2. Blz. 122 Wat hebben we bereikt?
        3. Blz. 123 Doelstellingen
          1. Blz. 124 5.1 Groenonderhoud en zwerfafval
            1. Blz. 125 5.1.1    Continue aandacht voor verwijderen zwerfvuil en onderhoud groenvoorzieningen onder andere door bewustwordingsacties. In 2022 voeren wij 6 bewustwordingsacties uit.
            2. Blz. 126 5.1.2 Openbaar groen verder vormgeven en uitbouwen naar groen met een grotere biodiversiteit.
          2. Blz. 127 5.2 Veldhoven Beweegt!
            1. Blz. 128 5.2.1 Uitvoering geven aan de visie en realisatie van het uitvoeringsprogramma ‘Veldhoven Beweegt’.
          3. Blz. 129 5.3 Verduurzamen sportaccommodaties
            1. Blz. 130 5.3.1 Onderzoek uitvoeren naar wat er nodig is om de binnen- en buitensportaccommodaties te verduurzamen.
            2. Blz. 131 5.3.2 Opstellen van afwegingskader hoe om te gaan met kunstgrasvelden (aanvragen hiervan)
          4. Blz. 132 5.4 Zwembad
            1. Blz. 133 5.4.1 In 2021 wordt het nieuwe nieuw zwembad in gebruik genomen. Het oude zwembad zal in 2022 gesloopt worden.
          5. Blz. 134 5.5 Cultuur verbindt Veldhoven!
            1. Blz. 135 5.5.1 Uitvoering geven aan de visie en realisatie van het uitvoeringsdocument  ‘Cultuur verbindt Veldhoven!’
          6. Blz. 136 5.6 Uitbreiding foyer Art4U
            1. Blz. 137 5.6.1 De uitbreiding van de foyer van de muziekschool is vanwege Corona doorgeschoven naar 2023. In 2022 worden de noodzakelijke voorbereidingen getroffen.
          7. Blz. 138 5.7 Ontwikkelen visie op beeldende kunst en het onderhoud hiervan in de openbare ruimte
            1. Blz. 139 5.7.1 In de visie op cultuur ‘Cultuur verbindt Veldhoven’ zijn geen uitspraken gedaan over de positie van beeldende kunst in de openbare ruimte en het onderhoud daarvan.
          8. Blz. 140 5.8 Ontwikkelen visie op volwaardige bibliotheekvoorziening
            1. Blz. 141 5.8.1 Om de regie over de bibliotheekvoorziening te blijven houden is het noodzakelijk een visie te ontwikkelen op een volwaardige bibliotheekvoorziening voor Veldhoven.
          9. Blz. 142 5.9 Afname % niet-sporters
            1. Blz. 143 5.9.1 Een afname van het % niet-sporters t.o.v. 2020 (55%)
        4. Blz. 144 Wat hebben we daarvoor gedaan?
        5. Blz. 145 Wat heeft dat gekost?
        6. Blz. 146 Overzicht investeringen
      8. Blz. 147 Programma 6 | Sociaal domein
        1. Blz. 148 Hoofdkader
        2. Blz. 149 Wat hebben we bereikt?
        3. Blz. 150 Doelstellingen
          1. Blz. 151 6.1 Klanttevredenheid
            1. Blz. 152 6.1.1 We meten jaarlijks de klanttevredenheid van onze cliënten op de terreinen van Werk en Inkomen, Schulddienstverlening, Maatschappelijke Ondersteuning en Specialistische jeugdhulp.
          2. Blz. 153 6.2 Schulddienstverlening
            1. Blz. 154 6.2.1 Een toename van het aantal trajecten budgetcoaching en budgetbeheer vanuit de gemeente tov 2021.
            2. Blz. 155 6.2.2 Het terugdringen van het beroep op bewindvoering (vanuit bijzondere bijstand) tov 2021.
            3. Blz. 156 6.2.3 Toename aantal geslaagde schuldregelingen tov 2021.
            4. Blz. 157 6.2.4 Een lagere gemiddelde schuld van de inwoner die zich meldt bij de gemeente Veldhoven voor een minnelijk schuldtraject ten opzichte van het landelijke gemiddelde
            5. Blz. 158 6.2.5 Vergroten van deelname aan de samenleving door mensen in de schulddienstverlening, door middel van de gemeentelijke meedoenvoorziening. Dit aantal stijgt ten opzichte van vorig jaar (2021).
            6. Blz. 159 6.2.6 Het aantal inwoners met schulden dat zich voor ondersteuning meldt bij de gemeente Veldhoven neemt toe ten opzichte van het voorafgaande jaar (2021).
          3. Blz. 160 6.3 Cliëntondersteuning
            1. Blz. 161 6.3.1 Wij streven naar een toename van de bekendheid onder Wmo- en Jeugdhulpcliënten tot minimaal 50% (2019: Wmo 49% en Jeugdhulp 27%)
            2. Blz. 162 6.3.2 Wij streven naar een afname van het aantal cliënten van werk&inkomen dat graag hulp had bij het contact met de gemeente maar niet wist waar zij hulp konden krijgen.  (2019: 15%)
          4. Blz. 163 6.4 Kwaliteit van leven
            1. Blz. 164 6.4.1 Wij streven er naar dat minimaal 75% van de Wmo-cliënten verbetering in de kwaliteit van leven ervaart (2019: 85%)
          5. Blz. 165 6.5 Wmo
            1. Blz. 166 6.5.1 Wij streven er naar dat het aantal inwoners met een maatwerkvoorziening Wmo stabiliseert ten opzichte van 2020.
          6. Blz. 167 6.6 Jeugdhulp
            1. Blz. 168 6.6.1 Monitoren en sturen op wachttijd (kwaliteit)
            2. Blz. 169 6.6.2 Matched care in plaats  van stepped care (kwaliteit)
            3. Blz. 170 6.6.3 Een afname van het aantal jongeren met (specialistische) jeugdhulp t.o.v. 2021
            4. Blz. 171 6.6.4 Een afname van het aantal jongeren met een delict voor de rechter t.o.v. 2021
            5. Blz. 172 6.6.5 Een afname van het aantal jongeren met jeugdbescherming t.o.v. 2021
            6. Blz. 173 6.6.6 Een afname van het aantal jongeren in de jeugdreclassering t.o.v. 2021
          7. Blz. 174 6.7 Inclusieve arbeidsmarkt
            1. Blz. 175 6.7.1 Een toename van de werkzame beroepsbevolking tov de beroepsbevolking tov 2021
            2. Blz. 176 6.7.2 Een afname van het aantal werkloze jongeren tussen 16 en 22 jaar tov 2021
            3. Blz. 177 6.7.3 Een toename van het aantal banen per 1.000 inwoners in de leeftijd van 15 tot 64 jaar tov 2021
            4. Blz. 178 6.7.4 45 personen, die werkzaam zijn met loonkostensubsidie
            5. Blz. 179 6.7.5 Het uitstromen van 75 uitkeringsgerechtigden naar werk
            6. Blz. 180 6.7.6 >= 15 lopende re-integratievoorzieningen per 10.000 inwoners (15-64 jaar)
            7. Blz. 181 6.7.7 Het verminderen van het aantal personen met een bijstandsuitkering tot = 20 personen per 10.000 inwoners tov 2021
          8. Blz. 182 6.8 Minimabeleid
            1. Blz. 183 6.8.1 Een toename van aantal toekenningen ten opzichte van 2021
            2. Blz. 184 6.8.2 < 4 % kinderen tot 18 jaar in een uitkeringsgezin
        4. Blz. 185 Wat hebben we daarvoor gedaan?
        5. Blz. 186 Wat heeft dat gekost?
      9. Blz. 187 Programma 7 | Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 188 Hoofdkader
        2. Blz. 189 Wat hebben we bereikt?
        3. Blz. 190 Doelstellingen
          1. Blz. 191 7.1 Volksgezondheid
            1. Blz. 192 7.1.1 De uitvoering van taken van de Wet Publieke Gezondheid wordt gedaan door de GGD. Een actuele nota lokaal gezondheidsbeleid, conform de uitgangspunten van het Rijk, vormt daarbij het kompas.
          2. Blz. 193 7.2 Actueel laadpalenbeleid
            1. Blz. 194 7.2.1 Het lokale laadpalenbeleid afgestemd houden op de landelijke ontwikkelingen en de groei van het elektrische wagenpark.
          3. Blz. 195 7.3 Verlaging restafval
            1. Blz. 196 7.3.1 Verdere verlaging van restafval per inwoner naar 100 kilo (incl. Milieustraat) in 2025 (peil 2020: 138,5 kg/inw incl. Milieustraat).
          4. Blz. 197 7.4 Hernieuwbare energie
            1. Blz. 198 7.4.1 Stimuleren dat het percentage hernieuwbare energie hoger wordt.
        4. Blz. 199 Wat hebben we daarvoor gedaan?
        5. Blz. 200 Wat heeft dat gekost?
        6. Blz. 201 Overzicht investeringen
      10. Blz. 202 Programma 8 | Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
        1. Blz. 203 Hoofdkader
        2. Blz. 204 Wat hebben we bereikt?
        3. Blz. 205 Doelstellingen
          1. Blz. 206 8.1 Omgevingswet
            1. Blz. 207 8.1.1 In 2022 wordt de Omgevingswet verder geïmplementeerd met de daarbij behorende aanpassingen van instrumenten, regelgeving, werkprocessen en ondersteunende systemen.
          2. Blz. 208 8.2 Woningbouwversnelling (WBV)
            1. Blz. 209 8.2.1 De aanpak WBV leidt tot aantal opgeleverde woningen van gemiddeld 400 per jaar van 2020-2024.
            2. Blz. 210 8.2.2 De realisatie van Huysackers vindt plaats in de periode 2018-2022.
            3. Blz. 211 8.2.3 Huysackers is in zijn geheel bouwrijp. Het bouwrijp maken van het Kransackerdorp wordt in 2021/2022 uitgevoerd.
          3. Blz. 212 8.3 Woningcorporaties
            1. Blz. 213 8.3.1 Waarborgen van een goed functionerende sociale huurwoningenmarkt in Veldhoven. Prestatieafspraken worden met de woningcorporaties gemaakt.
          4. Blz. 214 8.4 Actueel woonbeleid
            1. Blz. 215 8.4.1 Actualisatie van de woonvisie uit 2016 en een specificatie op wonen en zorg zodat deze beter aansluiten op de actualiteiten zoals de WBV.
          5. Blz. 216 8.5 Woningbouwprogramma
            1. Blz. 217 8.5.1 In 2022 worden de doelgroepen en het hierop afgestemde woningbouwprogramma gemonitord en wordt de woonvisie geactualiseerd.
          6. Blz. 218 8.6 Regionaal bouwperspectief
            1. Blz. 219 8.6.1 Veldhoven bouwt in overeenstemming met demografische ontwikkelingen en marktvraag en stemt af met de regio.
          7. Blz. 220 8.7 WOZ-waarde
            1. Blz. 221 8.7.1 We bepalen de WOZ-waardes als grondslag voor de berekening van de onroerende zaakbelasting (onderdeel woonlasten).
          8. Blz. 222 8.8 Gemeentelijke woonlasten eenpersoonshuishouden.
            1. Blz. 223 8.8.1 Gemeentelijke woonlasten eenpersoonshuishouden.
          9. Blz. 224 8.9 Gemeentelijke woonlasten meerpersoonshuishouden.
            1. Blz. 225 8.9.1 Gemeentelijke woonlasten meerpersoonshuishouden.
        4. Blz. 226 Wat hebben we daarvoor gedaan?
        5. Blz. 227 Wat heeft dat gekost?
        6. Blz. 228 Overzicht investeringen
    3. Blz. 229 Paragrafen
      1. Blz. 230 Lokale heffingen
        1. Blz. 231 Inleiding
        2. Blz. 232 1. Onroerend zaakbelasting
        3. Blz. 233 2. Afvalstoffenheffing
        4. Blz. 234 3. Rioolheffing
        5. Blz. 235 4. Hondenbelasting
        6. Blz. 236 5. Begraafrechten
        7. Blz. 237 6. Marktgelden
        8. Blz. 238 7. Toeristenbelasting
        9. Blz. 239 8. Reclamebelasting Veldhoven-Dorp
        10. Blz. 240 9. Bedrijveninvesteringszone Ciytcentrum
        11. Blz. 241 10. Leges
        12. Blz. 242 11. Parkeerbelasting
        13. Blz. 243 12. Kwijtscheldingsbeleid
        14. Blz. 244 13. Lokale lastendruk
        15. Blz. 245 Samenvatting kostendekkingen
      2. Blz. 246 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 247 Inleiding
        2. Blz. 248 Risico's
        3. Blz. 249 Weerstandscapaciteit
        4. Blz. 250 Weerstandsvermogen
        5. Blz. 251 Ontwikkelingen
        6. Blz. 252 Kengetallen
      3. Blz. 253 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 254 Inleiding
        2. Blz. 255 Wegen
        3. Blz. 256 Openbaar groen
        4. Blz. 257 Openbare verlichting
        5. Blz. 258 Riolering
        6. Blz. 259 Verkeersregelinstallaties (VRI´s)
        7. Blz. 260 Gebouwen
      4. Blz. 261 Financiering
        1. Blz. 262 Inleiding
        2. Blz. 263 Uitgangspunten treaurybeleid
        3. Blz. 264 Vermogenspositie
        4. Blz. 265 Treasurystatuut
        5. Blz. 266 Treasury acties
        6. Blz. 267 Opgenomen geldleningen
        7. Blz. 268 Uitstaande geldleningen
        8. Blz. 269 Taakveld treasury
        9. Blz. 270 Kasgeldlimiet
        10. Blz. 271 Renterisiconorm
        11. Blz. 272 Overige financieringsrisico's
      5. Blz. 273 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 274 Inleiding
        2. Blz. 275 Bedrijfvoeringsdoelstellingen
        3. Blz. 276 Planning en Control
        4. Blz. 277 Bedrijfvoeringskosten
      6. Blz. 278 Verbonden partijen
        1. Blz. 279 Inleiding
        2. Blz. 280 Wettelijk kader
        3. Blz. 281 Ontwikkelingen
        4. Blz. 282 Bijdragen aan gemeenschappelijke regelingen
      7. Blz. 283 Grondbeleid
        1. Blz. 284 Inleiding
        2. Blz. 285 Projecten gebiedsontwikkeling
        3. Blz. 286 Stand van zaken bouwgrondexploitaties
        4. Blz. 287 Financieel resultaat bouwgrondexploitaties jaarrekening 2022
        5. Blz. 288 Tendens
        6. Blz. 289 Risicoanalyses
      8. Blz. 290 Covid-19
        1. Blz. 291 Algemeen
      9. Blz. 292 Wet open overheid
        1. Blz. 293 Inleiding
    4. Blz. 294 Jaarrekening
      1. Blz. 295 Balans per 31 december 2022 en grondslagen
        1. Blz. 296 Grondslagen
        2. Blz. 297 Balans activa
        3. Blz. 298 Balans passiva
        4. Blz. 299 Toelichting op de balans
        5. Blz. 300 Passiva
        6. Blz. 301 Uitvoering schatkistbankieren conform wettelijke regelgeving
      2. Blz. 302 Verantwoordingsmodel WNT 2022
        1. Blz. 303 WNT
      3. Blz. 304 Overzicht baten en lasten 2022
        1. Blz. 305 Recapitulatie
        2. Blz. 306 Analyse begrotingsafwijkingen
        3. Blz. 307 Overzicht incidentele baten en lasten
        4. Blz. 308 Overzicht structurele stortingen en onttrekkingen reserves
      4. Blz. 309 Baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 310 Baten en lasten per taakveld
      5. Blz. 311 Bijlagen
        1. Blz. 312 Berekening kostendekkendheid legesheffing
      6. Blz. 313 SISA
        1. Blz. 314 Algemeen
    5. Activiteiten
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap