-
Blz. 1
Rekening 2024
-
Blz. 2
Jaarstukken 2024
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Algemeen
-
Blz. 5
Bestuurlijke hoofdlijn
-
Blz. 6
Inleiding
-
Blz. 7
Financiële hoofdlijn
-
Blz. 8
Samenvatting van het jaarverslag en de jaarrekening
-
Blz. 9
Kerngegevens
-
Blz. 10
Sociaal
-
Blz. 11
Fysiek
-
Blz. 12
Financieel
-
Blz. 13
Leeswijzer
-
Blz. 14
Opzet van de jaarstukken
-
Blz. 15
Autorisatie door de raad op programmaniveau
-
Blz. 16
Leeswijzer programma
-
Blz. 17
Programma 0 | Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 18
Inleiding
-
Blz. 19
Doelstellingen
-
Blz. 20
0.01 De gemeentelijke organisatie is omgevingsbewust en communicatief
-
Blz. 21
0.01.01 We gaan de bevindingen en ideeën uit de visie op Participatie en Democratisering uitwerken
-
Blz. 22
0.01.02 We gaan de uitgangspunten voor ons communicatiebeleid beschrijven
-
Blz. 23
0.01.03 We gaan de zichtbaarheid en professionaliteit van de gemeente bij openbare bijeenkomsten verbeteren.
-
Blz. 24
0.02 Onze dienstverlening is toegankelijk en passend
-
Blz. 25
0.02.01 We starten met het uitvoeringsprogramma van de visie Dienstverlening
-
Blz. 26
0.02.04 We voeren het tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid uit
-
Blz. 27
0.02.02 Wij voldoen aan de Europese verordening Single Digital Gateway
-
Blz. 28
0.02.03 We monitoren continu de klanttevredenheid van de kanalen website en balie
-
Blz. 29
0.03 De gemeente Veldhoven heeft een duidelijke visie
-
Blz. 30
0.03.01 We borgen de visie op Veldhoven in ons beleid
-
Blz. 31
0.04 De gemeentelijke organisatie is gezond, flexibel en slagvaardig
-
Blz. 32
0.04.01 We werken met een strategisch personeelsbeleid
-
Blz. 33
0.04.02 We werken verder aan de producten uit de Geluksexpeditie
-
Blz. 34
0.05 Het financieel beleid van de gemeente is op orde
-
Blz. 35
0.05.01 Begrotingsevenwicht en sluitende begroting
-
Blz. 36
Meetindicatoren
-
Blz. 37
Wat heeft dat gekost?
-
Blz. 38
Overzicht investeringen
-
Blz. 39
Financiële tabellen
-
Blz. 40
Programma 1 | Veiligheid
-
Blz. 41
Inleiding
-
Blz. 42
Doelstellingen
-
Blz. 43
1.01 Een verbetering van het veiligheidsgevoel
-
Blz. 44
1.01.01 Uitvoering geven aan het Integrale Veiligheidsplan en Uitvoeringsplan Basisteam De Kempen 2023-2026
-
Blz. 45
1.01.02 In 2024 ontwikkelen we samen met onze (keten)partners de wijkgerichte aanpak verder door.
-
Blz. 46
1.01.03 Meer ondersteuning bieden aan buurtpreventiegroepen.
-
Blz. 47
1.01.05 Invoeren van een “Branche-aanpak Veiligheid”
-
Blz. 48
1.01.06 Implementatie van de Skip leidraad drugs bij evenementen
-
Blz. 49
1.01.04 We versterken de Keurmerken veilig ondernemen voor bedrijventerreinen, winkelgebieden, horeca, sportverenigingen en maatschappelijke organisaties
-
Blz. 50
1.02 Gericht kwetsbare doelgroepen informeren over onderwerpen, zoals woninginbraken, diefstallen en digitale criminaliteit
-
Blz. 51
1.02.01 Gericht kwetsbare doelgroepen informeren over onderwerpen, zoals woninginbraken, diefstallen en oplichting
-
Blz. 52
1.02.02 Bij strafrechtelijke overtredingen waar mogelijk ook bestuursrechtelijk optreden
-
Blz. 53
1.03 Het voorkomen, verstoren en stoppen van ondermijnende criminaliteit
-
Blz. 54
1.03.01 In 2025 gaan we datagedreven werken ervaring door het analyseren van gegevens om de aanpak van ondermijning te verbeteren
-
Blz. 55
1.03.02 In 2024 voeren we het actieplan (2023-2024) uit voor de aanpak van ondermijnende criminaliteit (en voldoen daarmee aan de Brabantse Norm)
-
Blz. 56
1.03.03 Aanpak van jonge aanwas en doorgroeiers
-
Blz. 57
1.04 We verminderen het aantal slachtoffers op het gebied van digitale veiligheid (Cybercrime)
-
Blz. 58
1.04.02 Implementeren van het handboek voor online monitoring
-
Blz. 59
1.04.01 Gericht specifieke (kwetsbare) doelgroepen actief informeren over gedigitaliseerde criminaliteit
-
Blz. 60
1.05 De impact van complexe zorg- en veiligheidsproblematieken zo beperkt mogelijk houden voor de samenleving
-
Blz. 61
1.05.01 In 2025 zorgen we ervoor dat veiligheid nog beter aansluit bij zorg- en hulpverlening.
-
Blz. 62
1.05.03 We werken volgens de bedoeling en leveren waar mogelijk maatwerk.
-
Blz. 63
1.05.05 Vroegtijdige samenwerking met zorg- en veiligheidspartners op Nazorg (ex) gedetineerden en op de aanpak van de problematische jeugd
-
Blz. 64
1.05.04 Versterken Aanpak Verward Gedrag WVGGZ
-
Blz. 65
1.05.06 Uitvoeren van de visie op criminele familienetwerken
-
Blz. 66
1.05.02 Het doorontwikkelen van zorg- en veiligheidsnetwerken
-
Blz. 67
1.06 Crisisorganisatie doorontwikkelen in samenwerking met de Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost.
-
Blz. 68
1.06.01 Crisisorganisatie door ontwikkelen in samenwerking met de Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost
-
Blz. 69
1.06.02 Uitvoering geven aan het nieuw integraal brandweerzorgplan
-
Blz. 70
Meetindicatoren
-
Blz. 71
Wat heeft dat gekost?
-
Blz. 72
Overzicht investeringen
-
Blz. 73
Programma 2 | Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 74
Inleiding
-
Blz. 75
Doelstellingen
-
Blz. 76
2.01 We creeren een samenleving met duurzame mobiliteit waarbij onze inwoners zich vaker te voet, met de fiets of met het OV verplaatsen.
-
Blz. 77
2.01.01 Opstarten van de aanleg van de fietsverbinding Veldhoven west
-
Blz. 78
2.01.02 Opstellen van een persoonsgebonden mobiliteitsplan als werkgever.
-
Blz. 79
2.01.03 Regionale fietsverbinding F67 uitwerken.
-
Blz. 80
2.01.04 Monitoren van het fietsgebruik in Veldhoven.
-
Blz. 81
2.02 Het totale functioneren van het verkeer in Veldhoven sluit zo goed mogelijk aan op de veranderende fysieke leefomgeving.
-
Blz. 82
2.02.01 We voeren de activiteiten opgenomen in de mobiliteitsvisie uit.
-
Blz. 83
2.02.02 We werken aan de HOV4 verbinding.
-
Blz. 84
2.02.03 We onderzoeken de mogelijkheden van de Burg. Van Hoofflaan en directe omgeving.
-
Blz. 85
2.02.04 We exploiteren betaald parkeren rondom het City Centrum.
-
Blz. 86
2.03 De gemeentelijke infrastructuur blijft op een voldoende kwaliteitsniveau.
-
Blz. 87
2.03.01 We voeren visuele weginspecties uit.
-
Blz. 88
2.03.02 We verminderen storingen in de openbare verlichting.
-
Blz. 89
2.03.03 We voeren het onderhoud uit op het afgesproken kwaliteitsniveau.
-
Blz. 90
2.04 We streven naar een betere verkeersveiligheid.
-
Blz. 91
2.04.01 Inzicht hebben en houden in de verkeersongevallen in Veldhoven.
-
Blz. 92
2.04.02 We voeren 5 bewustwordingsacties uit.
-
Blz. 93
Meetindicatoren
-
Blz. 94
Wat heeft dat gekost?
-
Blz. 95
Overzicht investeringen
-
Blz. 96
Programma 3 | Economie
-
Blz. 97
Inleiding
-
Blz. 98
Doelstellingen
-
Blz. 99
3.01 Faciliteren en versterken van een veerkrachtig economisch systeem
-
Blz. 100
3.01.01 Samen met Brainport Eindhoven en onze partners uitvoeren van Strategische Agenda Brainport
-
Blz. 101
3.01.02 Het innovatieve vermogen van ons bedrijfsleven stimuleren en ondersteunen door een financiële bijdrage aan het Stimuleringsfonds
-
Blz. 102
3.01.03 Samen met Brainport Eindhoven en onze partners talent beschikbaar krijgen en behouden voor onze regio
-
Blz. 103
3.01.04 Actieve deelname in de regionale werkgroep Brede Welvaart
-
Blz. 104
3.01.05 Inbedden Veldhovense belangen in diverse regionale overlegstructuren
-
Blz. 105
3.02 Realiseren van een aantrekkelijk en toekomstbestendig vestigingsklimaat op de bedrijventerreinen in Veldhoven en zorgen dat er voldoende ruimte behouden blijft om te ondernemen.
-
Blz. 106
3.02.05 Het totale bedrijventerrein Habraken in ontwikkeling brengen
-
Blz. 107
3.02.06 Invullen voorzitterschap 9 voor 1 loket
-
Blz. 108
3.02.07 Met een actuele programmering werklocaties sturen op een zorgvuldige inpassing
-
Blz. 109
3.02.03 Na vaststelling van een gebiedsvisie De Run een uitvoeringsprogramma maken
-
Blz. 110
3.02.01 Vormgeven programmatische aanpak bedrijventerrein De Run
-
Blz. 111
3.02.04 Opstellen van een gebiedsvisie Ontwikkelas Zuidwest (HOV 4)
-
Blz. 112
3.02.08 Aanhaken op initiatieven om de effecten van de congestie op het energienetwerk te beperken
-
Blz. 113
3.02.02 Opstellen van een gebiedsvisie voor bedrijventerrein De Run
-
Blz. 114
3.03 Voorzieningenniveau afstemmen op de groei van de gemeente Veldhoven
-
Blz. 115
3.03.02 Na vaststelling van de lokale retailvisie gaan we over tot uitvoering
-
Blz. 116
3.03.01 Na vastelling van het Masterplan Citycentrum en Ontwikkelstrategie de eerste stappen zetten naar uitvoering
-
Blz. 117
3.03.03 Realiseren van een bewaakte fietsenstalling.
-
Blz. 118
3.04 Blijven inspelen op wensen en behoeftes van ondernemers
-
Blz. 119
3.04.03 Structurele contacten onderhouden met het (georganiseerd) bedrijfsleven
-
Blz. 120
3.04.04 Deelnemen aan het onderzoek MKB vriendelijkste gemeente
-
Blz. 121
3.04.02 Doorontwikkelen samenwerking binnen parkmanagement- en centrummanagementorganisaties
-
Blz. 122
3.04.01 Verbeteren digitale zichtbaarheid en bereikbaarheid voor ondernemers.
-
Blz. 123
Meetindicatoren
-
Blz. 124
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 125
Overzicht investeringen
-
Blz. 126
Programma 4 | Onderwijs
-
Blz. 127
Inleiding
-
Blz. 128
Doelstellingen
-
Blz. 129
4.01 Leerlingen kunnen dicht bij huis onderwijs volgen
-
Blz. 130
4.01.01 Uitvoeren en actualiseren van het Integraal Huisvestingsplan Onderwijs (IHP)
-
Blz. 131
4.01.02 Beschikbaar stellen van adequaat leerlingenvervoer
-
Blz. 132
4.02 Bevorderen van de ontwikkelkansen van alle jeugd
-
Blz. 133
4.02.01 We zetten in op talentontwikkeling van jeugd
-
Blz. 134
4.02.02 Doorontwikkelen afspraken VVE-werkgroep (vroeg- en voorschoolse educatie)
-
Blz. 135
4.02.03 Inzetten op voldoende onderwijscapaciteit voor nieuwkomers
-
Blz. 136
4.03 Vergroten van de basisvaardigheden van volwassenen
-
Blz. 137
4.03.01 Bewustzijn vergroten rondom laaggeletterdheid
-
Blz. 138
4.04 Voorkomen van ongeoorloofd schoolverzuim
-
Blz. 139
4.04.01 Tegengaan van absoluut-, relatief-, en overig schoolverzuim
-
Blz. 140
4.04.02 Voorkomen van voortijdig schoolverlaten
-
Blz. 141
Meetindicatoren
-
Blz. 142
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 143
Overzicht investeringen
-
Blz. 144
Programma 5 | Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 145
Inleiding
-
Blz. 146
Doelstellingen
-
Blz. 147
5.01 Beschikbaar stellen van sport- en cultuuraanbod
-
Blz. 148
5.01.01 We zetten in op een robuuste en toekomstbestendige bibliotheek
-
Blz. 149
5.01.02 Kunstroute het Groene Lint wordt opgeleverd
-
Blz. 150
5.01.04 Verduurzamen sportaccommodaties
-
Blz. 151
5.01.03 Veilige en rookvrije sportaccommodaties
-
Blz. 152
5.02 Stimuleren van deelname aan sport en cultuur
-
Blz. 153
5.02.02 We voeren het uitvoeringsplan 'Cultuur verbindt Veldhoven 2023-2024' uit'
-
Blz. 154
5.02.01 We voeren het uitvoeringsprogramma 'Veldhoven Beweegt!' uit.
-
Blz. 155
5.03 Behouden van historisch erfgoed
-
Blz. 156
5.03.01 Actualiseren van het erfgoedbeleid
-
Blz. 157
5.03.02 Aanwijzing van gemeentelijke monumenten
-
Blz. 158
5.03.03 Opstellen kerkenvisie
-
Blz. 159
5.04 Bevorderen van een duurzame en natuurvriendelijke leefomgeving.
-
Blz. 160
5.04.01 Controleren bestaande kwaliteitsafspraken voor het openbaar groen
-
Blz. 161
5.04.02 We voeren acties uit om biodiversiteit in stand te houden en uit te breiden.
-
Blz. 162
5.04.03 Bestrijden explosief woekerende exotische planten
-
Blz. 163
5.04.04 Bestrijden ziekten en plagen.
-
Blz. 164
Meetindicatoren
-
Blz. 165
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 166
Overzicht investeringen
-
Blz. 167
Programma 6 | Sociaal Domein
-
Blz. 168
Inleiding
-
Blz. 169
Doelstellingen
-
Blz. 170
6.01 Versterken van de sociale basisstructuur
-
Blz. 171
6.01.01 Visie vorming sociaal domein
-
Blz. 172
6.01.02 Uitvoeren subsidieregelingen sociaal domein
-
Blz. 173
6.02 Versterken van de sociale samenhang in buurten en wijken
-
Blz. 174
6.02.01 Themagerichte inzet in wijken
-
Blz. 175
6.02.02 Stimuleren van sociale cohesie
-
Blz. 176
6.02.03 Inwoners breder betrekken bij ruimtelijke plannen
-
Blz. 177
6.03 Bevorderen van zelfredzaamheid en maatschappelijke deelname
-
Blz. 178
6.03.01 Informatie over ondersteuningsvoorzieningen verbeteren
-
Blz. 179
6.03.02 Maatregelen treffen ten behoeve van continuïteit maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 180
6.03.03 Stimuleren innovatie in het ondersteuningsaanbod
-
Blz. 181
6.03.04 Voorbereiden doordecentralisatie Beschermd Wonen
-
Blz. 182
6.03.05 Implementatie Aanpak Voorkoming Escalatie (AVE)
-
Blz. 183
6.03.06 Uitvoeren aanpak preventie Dakloosheid
-
Blz. 184
6.04 Bevorderen inclusieve samenleving
-
Blz. 185
6.04.01 Werken aan een inclusieve samenleving
-
Blz. 186
6.04.02 Vergroten acceptatie en tolerantie doelgroepen in de wijk
-
Blz. 187
6.05 Bevorderen optimale opgroeikansen voor jeugdigen
-
Blz. 188
6.05.01 Uitvoering geven aan het Uitvoeringsplan Focus op alle Jeugd
-
Blz. 189
6.05.02 Implementeren Landelijke Hervormingsagenda Jeugd
-
Blz. 190
6.05.03 Invoering programma Storm
-
Blz. 191
6.06 Vergroten van financiële redzaamheid
-
Blz. 192
6.06.01 Inwoners met beginnende betaalproblemen vinden en ondersteunen
-
Blz. 193
6.06.02 Vergroten van het bereik van de minimaregelingen
-
Blz. 194
6.06.03 Ontwikkelen armoedebeleid
-
Blz. 195
6.07 Vergroten uitstroom naar betaald werk
-
Blz. 196
6.07.01 We bemiddelen bijstandsgerechtigden naar een betaalde baan
-
Blz. 197
6.07.02 We begeleiden bijstandsgerechtigden met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt naar vrijwilligerswerk
-
Blz. 198
6.08 Vergroten integratie nieuwkomers
-
Blz. 199
6.08.01 We begeleiden nieuwkomers bij hun inburgeringstraject.
-
Blz. 200
6.08.02 We bemiddelen nieuwkomers naar werk
-
Blz. 201
Meetindicatoren
-
Blz. 202
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 203
Overzicht investeringen
-
Blz. 204
Programma 7 | Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 205
Inleiding
-
Blz. 206
Doelstellingen
-
Blz. 207
7.01 Gezond leven bevorderen en inzet van dure zorg voorkomen
-
Blz. 208
7.01.01 Uitvoering geven aan het Integraal Zorgakkoord en het Gezond en Actief Leven Akkoord
-
Blz. 209
7.02 Sociaal-economische gezondheidsverschillen verkleinen
-
Blz. 210
7.02.01 Ontwikkelen van activiteiten gericht op het creeren van gelijke kansen en goede gezondheid van inwoners
-
Blz. 211
7.03 De volksgezondheid houden we op peil
-
Blz. 212
7.03.02 Voorzien in rustplaatsen op de gemeentelijke begraafplaats
-
Blz. 213
7.03.01 Uitvoeren kwaliteitsinspectie riolering
-
Blz. 214
7.03.03 We geven uitvoering aan het Schone Lucht Akkoord
-
Blz. 215
7.04 Afname van de hoeveelheid restafval en het steeds opnieuw gebruiken van grondstoffen
-
Blz. 216
7.04.01 Aanbesteding afval
-
Blz. 217
7.04.02 Gescheiden invoeren GFT+E in alle hoogbouw
-
Blz. 218
7.04.03 Communicatie-activiteiten over afval richting bewoners
-
Blz. 219
7.05 Afname van het aardgasverbruik van alle gebouwen
-
Blz. 220
7.05.01 Ontzorgingsproject isolatie woningen (met slechte energielabels)
-
Blz. 221
7.05.02 Begeleiden en stimuleren collectieve buurtverduurzamingsinitiatieven
-
Blz. 222
7.05.03 Wijkuitvoeringsprogramma voor 'T Look
-
Blz. 223
7.05.04 Verder doorontwikkelen Routekaart Maatschappelijk Vastgoed.
-
Blz. 224
7.06 Toename van de hoeveelheid in Veldhoven opgewekte hernieuwbare elektriciteit
-
Blz. 225
7.06.01 Collectieve inkoop-/ontzorgingsprojecten zonnepanelen voor inwoners
-
Blz. 226
7.06.02 Deelname aan regionaal project Klimaatcorridor A67
-
Blz. 227
7.07 Iedereen kan meedoen met de energietransitie
-
Blz. 228
7.07.01 Werken aan een uitvoerings-/ samenwerkingsplatform energietransitie gebouwde omgeving
-
Blz. 229
7.07.02 Diverse verduurzamingsactiviteiten voor inwoners met (energie)armoede
-
Blz. 230
7.07.03 Diverse verduurzamingsactiviteiten voor Verenigingen van Eigenaren (VvE’s)
-
Blz. 231
7.07.04 Schooldag van de duurzaamheid
-
Blz. 232
7.08 Afname van de uitstoot van broeikasgassen
-
Blz. 233
7.08.01 Verduurzamingsproject ondernemers De Run i.s.m. VNO-NCW en VOC
-
Blz. 234
7.08.02 Opzetten energie- en klimaatmonitor
-
Blz. 235
7.08.03 Uitvoeren actieplan Maatschappelijk Verantwoord Inkopen.
-
Blz. 236
7.09 Mogelijk maken van het elektrisch rijden
-
Blz. 237
7.09.01 Het lokale laadpalenbeleid afgestemd houden op de landelijke ontwikkelingen en de groei van het elektrische wagenpark.
-
Blz. 238
7.10 We hebben een klimaatbestendige leefomgeving in 2050.
-
Blz. 239
7.10.01 We voeren bewustwordingsacties uit.
-
Blz. 240
7.10.02 We voeren activiteiten uit die voortvloeien uit de klimaatuitvoeringsagenda.
-
Blz. 241
7.11 We verminderen de milieubelasting van luchthaven Eindhoven
-
Blz. 242
7.11.01 sturen op minder geluidsbelasting
-
Blz. 243
7.11.02 Actief bijdragen aan klimaatdoelstellingen gerelateerd aan de luchthaven
-
Blz. 244
7.11.03 Sturen op verbetering luchtkwaliteit
-
Blz. 245
Meetindicatoren
-
Blz. 246
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 247
Overzicht investeringen
-
Blz. 248
Programma 8 | Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
-
Blz. 249
Inleiding
-
Blz. 250
Doelstellingen
-
Blz. 251
8.01 Werken aan een beter passende woningvoorraad
-
Blz. 252
8.01.01 Opstellen actieplan bewustwording en doorstroming
-
Blz. 253
8.01.02 Verkenning pilot voorrangsregeling
-
Blz. 254
8.01.03 Verkenning en planvorming herstructurering
-
Blz. 255
8.01.04 Uitwerken opgave wonen voor spoedzoekers
-
Blz. 256
8.01.05 Actualiseren prestatieafspraken woningcorporaties
-
Blz. 257
8.01.06 Regionale samenwerking thema wonen (en zorg)
-
Blz. 258
8.01.07 Onderzoeken leenbedrag startersleningen te verhogen
-
Blz. 259
8.02 Verbinden van de opgaven voor wonen en zorg
-
Blz. 260
8.02.01 Organiseren Samenwerkingstafel Wonen en Zorg
-
Blz. 261
8.02.02 Ontwikkeling toetsingskader woonzorg-initiatieven
-
Blz. 262
8.02.03 Verkenning en borging kwaliteitseisen wonen en zorg
-
Blz. 263
8.03 Woningbouwprogramma: de juiste toevoegingen
-
Blz. 264
8.03.01 Uitvoeren woningbouwversnelling
-
Blz. 265
8.03.02 Communicatie Woningbouwprojecten
-
Blz. 266
8.03.03 Stimuleren realisatie sociale woningbouw
-
Blz. 267
8.03.04 Aanpak n.a.v. behoefteonderzoek woonwagenlocaties
-
Blz. 268
8.03.05 Vaststellen kwaliteitseisen voor (tijdelijke) huisvesting van (internationale) werknemers
-
Blz. 269
8.04 We verbeteren onze dienstverlening bij initiatieven in de fysieke leefomgeving.
-
Blz. 270
8.04.01 We ondersteunen initiatiefnemers in het doorlopen van de juiste processen en adviseren welk proces het beste past om het initiatief mogelijk te maken.
-
Blz. 271
8.04.02 Het omgevingsloket is makkelijk bereikbaar, toegankelijk en altijd het eerste aanspreekpunt omtrent initiatieven in de fysieke leefomgeving.
-
Blz. 272
8.05 We kunnen werken met de instrumenten uit de Omgevingswet, zodat we onze ambities waar kunnen maken.
-
Blz. 273
8.05.03 We borgen, monitoren en evalueren de nieuwe werkprocessen om te werken met de instrumenten uit de Omgevingswet.
-
Blz. 274
8.05.04 We behandelen aanvragen binnen de wettelijk geldende termijnen.
-
Blz. 275
8.05.01 We bouwen door op de ervaringen uit de pilot Zonderwijk en starten met een nieuwe pilot voor een ander gebied om te komen tot één omgevingsplan voor heel Veldhoven.
-
Blz. 276
8.05.02 We gaan werken met programma's (een nieuw instrument uit de omgevingswet).
-
Blz. 277
8.06 De groei van de stad wordt op een aantrekkelijke en groene manier ingericht.
-
Blz. 278
8.06.01 Implementeren groenafspraak Verstedelijkingakkoord SGE
-
Blz. 279
Meetindicatoren
-
Blz. 280
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 281
Overzicht investeringen
-
Blz. 282
Paragrafen
-
Blz. 283
Lokale heffingen
-
Blz. 284
Inleiding
-
Blz. 285
1. Onroerendezaakbelasting
-
Blz. 286
2. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 287
3. Rioolheffing
-
Blz. 288
4. Hondenbelasting
-
Blz. 289
5. Begraafrechten
-
Blz. 290
6. Marktgelden
-
Blz. 291
7. Toeristenbelasting
-
Blz. 292
8. Reclamebelasting Veldhoven-Dorp
-
Blz. 293
9. Bedrijveninvesteringszone Ciytcentrum
-
Blz. 294
10. Leges
-
Blz. 295
11. Parkeerbelasting
-
Blz. 296
12. Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 297
13. Lokale lastendruk
-
Blz. 298
Samenvatting kostendekkingen
-
Blz. 299
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 300
Inleiding
-
Blz. 301
Risico's
-
Blz. 302
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 303
Weerstandsvermogen
-
Blz. 304
Ontwikkelingen
-
Blz. 305
Kengetallen
-
Blz. 306
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 307
Inleiding
-
Blz. 308
Wegen
-
Blz. 309
Openbaar groen
-
Blz. 310
Openbare verlichting
-
Blz. 311
Riolering
-
Blz. 312
Verkeersregelinstallaties (VRI´s)
-
Blz. 313
Gebouwen
-
Blz. 314
Financiering
-
Blz. 315
Inleiding
-
Blz. 316
Uitgangspunten treasurybeleid
-
Blz. 317
Vermogenspositie
-
Blz. 318
Treasurystatuut
-
Blz. 319
Treasury acties
-
Blz. 320
Opgenomen geldleningen
-
Blz. 321
Uitstaande geldleningen
-
Blz. 322
Taakveld treasury
-
Blz. 323
Kasgeldlimiet
-
Blz. 324
Renterisiconorm
-
Blz. 325
Overige financieringsrisico's
-
Blz. 326
Bedrijfsvoering
-
Blz. 327
Inleiding
-
Blz. 328
Bedrijfvoeringsdoelstellingen
-
Blz. 329
Planning en Control
-
Blz. 330
Bedrijfvoeringskosten
-
Blz. 331
Juridische procedures
-
Blz. 332
Informatieveiligheid
-
Blz. 333
Verbonden partijen
-
Blz. 334
Inleiding
-
Blz. 335
Wettelijk kader
-
Blz. 336
Ontwikkelingen
-
Blz. 337
Bijdragen aan gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 338
Grondbeleid
-
Blz. 339
Inleiding
-
Blz. 340
Projecten gebiedsontwikkeling
-
Blz. 341
Stand van zaken bouwgrondexploitaties
-
Blz. 342
Financieel resultaat bouwgrondexploitaties jaarrekening 2024
-
Blz. 343
Tendens
-
Blz. 344
Risicoanalyses
-
Blz. 345
Wet open overheid
-
Blz. 346
Inleiding
-
Blz. 347
Duurzaamheid
-
Blz. 348
Duurzaamheid
-
Blz. 349
Jaarrekening
-
Blz. 350
Balans per 31 december 2024 en grondslagen
-
Blz. 351
Grondslagen
-
Blz. 352
Balans activa
-
Blz. 353
Balans passiva
-
Blz. 354
Toelichting op de balans
-
Blz. 355
Passiva
-
Blz. 356
Uitvoering schatkistbankieren conform wettelijke regelgeving
-
Blz. 357
Verantwoordingsmodel WNT 2024
-
Blz. 358
WNT
-
Blz. 359
Overzicht baten en lasten 2024
-
Blz. 360
Recapitulatie
-
Blz. 361
Analyse begrotingsafwijkingen
-
Blz. 362
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 363
Overzicht structurele stortingen en onttrekkingen reserves
-
Blz. 364
Baten en lasten per taakveld
-
Blz. 365
Baten en lasten per taakveld
-
Blz. 366
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 367
Rechtmatigheidsverantwoording 2024
-
Blz. 368
Bijlagen
-
Blz. 369
Berekening kostendekkendheid legesheffing
-
Blz. 370
SISA
-
Blz. 371
Algemeen
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap