8.04.02 Het omgevingsloket is makkelijk bereikbaar, toegankelijk en altijd het eerste aanspreekpunt omtrent initiatieven in de fysieke leefomgeving.

Om vragen van inwoners beter te beantwoorden en om initiatiefnemers beter te ondersteunen krijgt het gemeentelijk omgevingsloket een centrale rol in de organisatie. De initiatieven worden aan de voorkant sneller toebedeeld aan de juiste specialist. We verwachten we dat de kwaliteit van dienstverlening toeneemt. Hierdoor doorlopen we sneller het proces en kunnen we de verkorte wettelijke termijnen te behalen.
Stand van zaken
Kwaliteit (toelichting)
De administratieve centrale rol van het omgevingsloket is opgepakt en in ontwikkeling. Deze activiteit staat op rood omdat dit door een tekort aan capaciteit niet goed kon worden uitgevoerd, waardoor we het gewenste niveau van dienstverlening in 2024 niet hebben weten te halen. Zoals te lezen in activiteit 8.04.01 van de begroting van 2025 werken we ook in 2025 weer aan het behalen van dat gewenste niveau. De impact van het niet behalen betekent dus vooral een vertraging van het behalen van het gewenste niveau.