Uitgaven

0%
€ 0
x €1.000
0% Complete

Inkomsten

0%
€ 0
x €1.000
0% Complete

Saldo

0%
€ 0
x €1.000

Voortgang activiteiten

Programma 2 | Verkeer, vervoer en waterstaat

Uitgaven

0%
€ 0
x €1.000
0% Complete

Inkomsten

0%
€ 0
x €1.000
0% Complete

Saldo

0%
€ 0
x €1.000

Voortgang activiteiten

Doelstellingen

Terug naar navigatie - Doelstellingen

2.1 Fietsgebruik woon-werk

Terug naar navigatie - 2.1 Fietsgebruik woon-werk

2.1.1 Stimuleren door goede verbinding tussen bedrijventerreinen Run en High Tech Campus (slowlane). Realisatie in 2022.

Omschrijving

Meetindicatoren: Realisatie aanleg fietsverbinding gereed.

Stand van zaken

R

Toelichting

De aanleg van het fietspad schuift op naar 2023. De beroepsprocedure heeft veel langer op zich laten wachten dan volgens de crisis- en herstelwet voorgeschreven staat. Uitspraak duurt ook langer dan gebruikelijk. Aanbestedingsprocedure uitvoering kan wel volledig in 2022 doorlopen worden bij een positieve uitspraak.

2.2 Kruising Nieuwstraat-Kromstraat

Terug naar navigatie - 2.2 Kruising Nieuwstraat-Kromstraat

2.2.1 Definitief besluit aanpak verkeerssituatie na realisatie aansluiting A67. Mogelijke uitvoering maatregelen in 2022/2023.

Omschrijving

Meetindicatoren: Voorbereiden definitief besluit.

Stand van zaken

G

Toelichting

Activiteit ligt op schema.

2.3 Doorstroming Kempenbaan (Oost en West)

Terug naar navigatie - 2.3 Doorstroming Kempenbaan (Oost en West)

2.3.1 West: De nieuwe aansluiting en Kempenbaan zijn opengesteld voor verkeer.

Omschrijving

Meetindicatoren: Kempenbaan West: Weg open voor verkeer.

Stand van zaken

G

Toelichting

Het project is volledig gerealiseerd. In Q3 wordt het oplevertraject afgerond.

2.3.2 Oost: Ontwerpfase wordt afgerond en de realisatie wordt gestart.

Omschrijving

Meetindicatoren: Kempenbaan Oost: Start realisatie.

Stand van zaken

G

Toelichting

Het bestemmingsplan is onherroepelijk en voor ontwerp en realisatie contract is gegund. Op dit moment wordt het ontwerp verder uitgewerkt. Rond de zomer wordt gestart met de realisatie.

2.4 Parkeren Citycentrum

Terug naar navigatie - 2.4 Parkeren Citycentrum

2.4.1 Herijken betaald parkeren om te komen tot een aantrekkelijker winkelklimaat en ter voorkoming leegstand.

Omschrijving

Monitoren in 2022.

Meetindicatoren: Monitoren van effecten.

Stand van zaken

G

Toelichting

Activiteit ligt op schema.

2.5 Eindhoven Airport

Terug naar navigatie - 2.5 Eindhoven Airport

2.5.1 De aanbevelingen uit de Proefcasus worden, samen met betrokken partijen, uitgevoerd.

Omschrijving

1. Invoeren nieuw sturingsmodel voor geluid ten behoeve van de luchthaven
2. In stand houden van een permanente overlegstructuur
3. Doorontwikkeling van meerwaarde voor de regio

Meetindicatoren: 1 t/m 3. Betrokken zijn bij de regionale samenwerking van gemeenten rondom de luchthaven en totaalpakket aan maatregelen monitoren.

Stand van zaken

G

Toelichting

Activiteit ligt op schema.

2.6 Inzicht in verkeersongevallen

Terug naar navigatie - 2.6 Inzicht in verkeersongevallen

2.6.1 Aantal ongevallen met letsel (voertuig en fiets) (BBV)

Omschrijving

2019: 16 (8,9%)

Stand van zaken

-

Toelichting

Activiteit nog niet gestart. 2021: 23 (14,7%) 

2.6.2 Aantal ongevallen materieel (voertuig en fiets) (BBV)

Omschrijving

2019: 163 (90,6%)

Stand van zaken

-

Toelichting

Activiteit nog niet gestart. 2021: 133 (84,7%)

2.6.3 Aantal dodelijke ongevallen (voertuig en fiets) (BBV)

Omschrijving

2019: 1 (0,5%)

Stand van zaken

-

Toelichting

Activiteit nog niet gestart. 2021: 1 (0,6%)

Budget

Terug naar navigatie - Budget
Budget Primitief Na wijziging Verwacht Bijstelling
Lasten 6.156 6.100 6.100 0
Baten 324 321 321 0
Saldo (- = nadeel) -5.832 -5.779 -5.779 0

Bijstellingen investeringen

Terug naar navigatie - Bijstellingen investeringen
Nummer Omschrijving investering U/I Primitief Na Verwacht Bijstelling
wijziging burap
729005 verv.wegen: Heiberg (verv.drukrioolsyst) U 217 205 1 -204
728900 reconstructie St. Jansstraat U 500 100 30 -70
729004 vervanging wegen: St.Janstraat U 78 78 10 -68
729016 vervang.wegen: Run 4200 (niet Slowlane) U 238 238 8 -230
729017 vervanging wegen: De Run 4400 U 298 298 11 -287
729018 vervanging wegen: De Run 4300 U 225 225 12 -213
729019 vervanging weg: stille deklaag Heerbaan U 250 250 1 -249
780922 Vervanging investeringen VRI 2022 U 1.092 1.098 398 -700
780716 Verlichting Oersebaan U 0 66 136 70
tekst

Toelichting

Resterende werkzaamheden Run 7000/Dreef (€ 204 voordeel)

Door nieuwe ontwikkelingen bij ASML worden de resterende werkzaamheden (verv.wegen: Heiberg) in relatie tot de Kempenbaan West uitgesteld naar 2023. Dit is in overleg met het waterschap.

Reconstructie St. Jansstraat (€ 138 voordeel)
Door de woningbouwversnelling en door grote infrastructurele projecten hebben we ervoor gekozen de reconstructie St. Jansstraat uit te stellen naar 2023.

Vervanging wegen De Run 4000 (€ 730 voordeel)
Om de bereikbaarheid te waarborgen wordt de vervanging wegen De Run 4000 uitgesteld. In 2023 wordt duidelijk of we kunnen volstaan met het ‘slechts vervangen van de huidige wegen’ of dat er meer budget nodig is voor een eventuele verdere reconstructie (begroting 2024).

Vervanging Heerbaan (€ 249 voordeel)
De vervanging van de stille deklaag Heerbaan is uitgesteld naar 2023 om pas na de werkzaamheden aan de Groen-Blauwe zone de deklaag te vervangen i.v.m. mogelijke beschadigingen bouwverkeer. Vanaf het noorden van de wijk 't Look (ter hoogte van de Heerbaan) worden door de groenblauwe-zone - richting de Rundgraaf - ondergrondse leidingen, retentiezones en wadi’s aangelegd. Als voorbereiding hierop zijn tijdens de werkzaamheden in 't Look Noord alvast duikers onder de Heerbaan gelegd. We gaan de Groen-Blauwe zone in 2022 uitvoeren en gaan in 2023 de stille deklaag van de Heerbaan vervangen.

Vervanging investeringen VRI (€ 700 voordeel)
Een groot gedeelte van de vervanging investeringen VRI komt pas in 2023 door een aangepaste planning project de Kempenbaan Oost. 

OV Verlengde Oersebaan (€ 70 nadeel)
In 2020 is een bedrag opgenomen voor aanleg OV verlengde Oersebaan. Uiteindelijk is het voornemen om een groter areaal OVv aan te leggen. Hiervoor is een extra budget nodig om dit te realiseren.