8.04.02 Het omgevingsloket is makkelijk bereikbaar, toegankelijk en altijd het eerste aanspreekpunt omtrent initiatieven in de fysieke leefomgeving.

Om vragen van inwoners beter te beantwoorden en om initiatiefnemers beter te ondersteunen krijgt het gemeentelijk omgevingsloket een centrale rol in de organisatie. De initiatieven worden aan de voorkant sneller toebedeeld aan de juiste specialist. We verwachten we dat de kwaliteit van dienstverlening toeneemt. Hierdoor doorlopen we sneller het proces en kunnen we de verkorte wettelijke termijnen te behalen.
Stand van zaken
Kwaliteit (toelichting)
De administratieve centrale rol van het omgevingsloket is opgepakt en in ontwikkeling. De bij dit doel gewenste centrale adviesrol (advies en wegwijs) kan door tekort aan capaciteit niet worden uitgevoerd. De gewenste verandercapaciteit binnen het team en bij de medewerkers kan zich hierdoor onvoldoende ontwikkelen, waardoor procedures langer duren en de kwaliteit van dienstverlening niet voldoet aan activiteit 8.04.01.